הפנסיה לא מניבה תשואות? יש מה לעשות עם זה

כולנו שמענו על חשיבות החיסכון הפנסיוני. ברגע שיוצאים לפנסיה נאלצים להסתפק בקצבת הפנסיה הזעומה שלא תמיד מספיקה לתשלום מחיה בסיסית. מנתונים בשטח עולה כי פנסיונרים רבים חווים ירידה של 50% מהכנסות שהם עם יציאתם לפנסיה. זה לא קורה סתם כך. תשואות הפנסיה גם הן אחראיות על גובה הפנסיה בסופו של דבר. מה עושים כדי שהפנסיה תהיה גבוהה ככל הניתן? מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה עושים כדי לבדוק את כדאיות קופת הפנסיה?

כדי להבטיח את כדאיות קופת הפנסיה שלכם, כדאי שתבדקו אותה אחת לתקופה. אם היא מנוהלת בצורה לא יעילה ואתם לא רואים תשואות מספקות, אתם יכולים לנייד את הקופה בקלות לחברות אחרות מובילות כמו מיטב דש קרן השתלמות או מנורה קרן פנסיה. קיימות חברות רבות בשוק וכדאי לבחון מי מתאימה לכם ביותר.

 

איך בוחרים חברת ביטוח לקרן הפנסיה?

חברות ביטוח רבות מציעות את שירותיהן לכל מי שמחפש. אתם לא מעוניינים לבחור רק במי ששיווק את עצמו בצורה יעילה. אתם רוצים תמורה לכסף שלכם ולכן חשוב לברר גם על חברת הביטוח עצמה.

בדקו את מוניטין החברה. העדיפו חברות גדולות בעלות שם. כל קרן פנסיה מורכבת מעמיתים שהם בעצם ערבים זה לזה, ברגע שאחד מהם נפגע, כל שאר העמיתים משלמים להם (כאילו) מכספם וכך הערבות היא הדדית. צוות הנהלת החברה משקיע את הכספים במקומות שהוא רואה לנכון וכך מגדיל את התשואה שלו.

בדיוק לכן קיימת חשיבות רבה לבחירת חברה בעלת מספר עמיתים גדול. בחרו בחברה בה העמיתים מגיעים מתחומים שונים בענפי המשק כך שהתמוטטות של ענף אחד לא תשפיע על קרן הפנסיה שלכם באופן קריטי. בנוסף, בררו על מקצועיות החברה וסקרו את הביצועים הקודמים שלה. כל זה יעזור לכם לבחור נכון את החברה המוצלחת לניהול קופת הפנסיה שלכם.

 

איך משווים בין קופות פנסיה שונות?

קיבלתם המלצה על מספר חברות אבל אתם לא יודעים במי לבחור? כאן הגיע הזמן לבדוק את נתוני הקופה שלכם. אם אתם חושבים שהתשואות לא גבוהות מספיק, כדאי שתבדקו אם משתלם לכם לנייד את הקופה. לצורך כך מומלץ להיעזר במערכת של אתר לירות להשוואת קרנות פנסיה. באמצעות הזנת נתונים פשוטה תוכלו להגיע לקרן הפנסיה המשתלמת יותר מהקרן בה אתם נמצאים.

 

מה עושים כשהתשואות לא גבוהות מספיק?

כיום ניתן לנייד קופות בין קרנות הפנסיה השונות. בדיוק לכן אתם לא צריכים להיבהל מתשואה נמוכה. לא מתאים? עוברים! לא התחתנתם עם קרן הפנסיה ואין סיבה שתדבקו בה למרות הכל… בבדיקת אחוזי התשואה חשוב לשקלל את הנתונים ולבדוק אותם לטווח הארוך ולא להסתמך על תקופה של פחות מ-5 שנים. אם אתם מרגישים שזה גדול עליכם, תמיד תוכלו להיעזר באיש מקצוע המבין בתחום.

מטבעות

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?