האם תביעת רשלנות רפואית יכולה לעלות לרופא במקצוע

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים על לא מעט מקרים של רשלנות רפואית שאירעו בתקופה האחרונה. ישנה סברה שאומרת כי העלייה בשיח אודות המקרים הללו באה לידי ביטוי בגלל נגיף הקורונה שהביא לעומסים כבדים במחלקות בית החולים. דבר שגרם בסופו של דבר, לצערנו, למקרי רשלנות רפואית. עובדות אלו גרמו לנו לתהות האם תביעות רשלנות רפואית עלולות להוביל לפיטורים של רופאים? כדי לענות על השאלה המתבקשת, יצאנו למסע ובו ביררנו פרטים מעמיקים בנושא.

 

רקע לכתיבת המדריך

אתם בוודאי מצליחים להבין בין השורות שאת המדריך הנוכחי אנחנו כותבים עם רגש. מדובר במדריך שנכתב לאחר ששמענו על כמה מקרים של רשלנות רפואית שנוגעים לרופאים שאנחנו מכירים מקרוב. הם לא חברים או קרובי משפחה שלנו, הם פשוט אנשים טובים שסייעו לנו בתקופות קשות בחיים. כששמענו שהם עוברים תקופה קשה בעקבות תביעת רשלנות רפואית שקיימת כנגדם, רצינו לדעת אם הדבר עלול לעלות להם במקצוע, אך אנחנו לא קרובים מספיק בשביל לשאול אותם את השאלה הזו. זו הסיבה המעמיקה שבעקבותיה יצאנו למסע זה.

 

הגורמים שסייעו לנו במציאת המידע

כפי שכבר ידוע לכם, אנחנו מנועים מלפנות אל הרופאים שנתבעו בשביל לשאול אותם את השאלה המתבקשת שמופיעה בכותרת שלעיל. לכן, היינו צריכים לחפש מקורות מידע אמינים שיאפשרו לנו להגיע למסקנה. נעזרנו לא מעט בקבוצות שונות שעוסקות בתחום המשפט והרפואה וגם קראנו לעומק בלוג העוסק ברשלנות רפואית שאפשר לנו לקבל הרבה מידע בנושא. כך שאתם יכולים להיות בטוחים שמדובר במידע עדכני ומעמיק.

 

המידע המעמיק שמצאנו בנוגע לתביעת רשלנות רפואית

בשלב זה, כשיש לכם את הרקע בכל הנוגע לכתיבת המדריך, אנחנו יכולים לציין בפניכם את התשובה לשאלה שיצאנו לחקור. התברר לנו שיש מגוון רחב של תביעות רשלנות רפואית. יש תביעות שנוגעות לתחומים שונים, כמו למשל:

  • אורתופדיה
  • אונקולוגיה
  • הריון ולידה ועוד

אם לא די בכך, יש גם תתי פרמטרים מתחת לכל קטגוריה שכזו. הפרמטרים הללו בודקים באופן מעמיק את חומרת המצב שהביא לרשלנות. כך שבעצם, התביעה עשויה לעלות לרופא במקצוע במקרים מסוימים.

 

מהם המקרים שבהם תביעת רשלנות רפואית עשויה לעלות לרופא במקצוע?

כעת אתם יודעים שרופאים עלולים להיות מפוטרים לאחר תביעה מסוג זה (ברוב המקרים הדבר קורה לאחר שהם מורשעים על כך בבית המשפט). מדובר במקרים שבהם מדובר ברשלנות שבוצעה תוך מחשבה תחילה. כלומר, ידיעה שמדובר בהליך רפואי שלא נכון עבור המטופל או כאשר הרופא פעל כשהיה תחת השפעת סמים (להנאתו) או אלכוהול.

 

לסיום

כעת ידוע שתביעת רשלנות רפואית עלולה לעלות לרופא במקצוע במקרים מסוימים. כך שאם הרופאים שאנחנו מכירים או כל רופא אחר, לא עברו על הכללים אתיים הללו, הם כנראה צפויים להישאר במקצוע. שכן, כולנו בני אדם וכולנו טועים לפעמים.

כלי משפטי

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?