האם על פי חוק חייבים לעשות ביטוח מבנה

אף אחד לא רוצה לשלם מחיר מיותר. עם התייקרות המחירים, אנשים באים לשאול אם הם יכולים לבטל את הביטוח שלהם בכדי להוזיל את מחיר הביטוח. חשוב לזכור כי גם אם יש ביטוח שלא מחויב על פי חוק, חשוב לבדוק את כדאיות הפוליסה. ביטוח נועד לחסוך למבוטח כסף. וחבל לשלם מחיר זול שהוא יקר מידי בהמשך. עדיף לרכוש מראש ביטוח, גם אם הוא לא מחויב על פי חוק, ולהנות מכיסוי ביטוחי בזמן אמת.

 

מה החוק אומר על רכישת ביטוח מבנה?

יש ביטוח מבנה ויש ביטוח מבנה… לשאלה האם חייבים לרכוש ביטוח מבנה מבחינה חוקית, התשובה משתנה בהתאם לסיטואציה. על פי רוב, אין שום חיוב חוקי לרכוש ביטוח מבנה. אך כאשר מדובר באדם הנוטל משכנתא וכדי ליטול את המשכנתא, הבנק מתנה את נתינת המשכנתא בהצגת פוליסת ביטוח מבנה. גם קבלן הבונה דירות חדשות בבניין משותף נדרש לבטח את הדירות על פי חוק עד לקבלת טופס 4.

ביטוח מבנה

ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא הוא ביטוח אותו הבנקים מחייבים את הלווה לרכוש כדי שהוא יוכל לקבל את המשכנתא. ביטוח זה כולל ביטוח מבנה וביטוח חיים ללווה. ביטוח מבנה זה ניתן לרכישה במסגרת הבנק והוא ביטוח בסיסי ביותר. מי שמעוניין להרחיב את המעטפת הביטוחית שלו, רוכש כיסויים ביטוחיים נוספים נלווים.

 

ביטוח משותף לקבלן

קבלן הבונה בניין דירות, צריך לבטח את כל בניין הדירות כל עוד והדירות נמכרו אך הן עדיין לא נמסרו לרוכשים. בשלב זה הרוכשים יכולים להסתמך על הביטוח הקיים ואין עליהם חובה לרכוש ביטוח מבנה.

ביטוח מבנה

מה חשוב לבדוק לפני רכישת ביטוח מבנה?

כל אחד רוצה לרכוש ביטוח מבנה במחיר הכי טוב. הבעיה היא שלא קל למצוא ביטוח כזה וצריך לדעת על מה לשים דגש ברכישת ביטוח מבנה.

הנקודה הראשונה החשובה היא חיפוש אחר חברת ביטוח אמינה. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מתמודד מול חברת ביטוח המנסה להתנער מאחריות בזמן אמת, כאשר מגיעים לתבוע אותה. פנו אל חברה שאתם יודעים שהיא מציעה שירות גם במקרה תביעה.

הנקודה השניה היא ההתאמה לצרכים הקיימים. הביטוח שלכם חייב להתאים ליכולות שלכם. אם אתם יושבים על קו התפר הסורי אפריקני לדוגמא, כדאי שתוודאו שהביטוח שלכם כולל מענה גם לרעידת אדמה… הכיסוי הביטוחי צריך להתאים לצורך. גם מבחינת גובה השתתפות עצמית ומחיר פרמיה חודשית, ניתן לערוך השוואת ביטוחים מקצועית בין הביטוחים המוצעים בשוק.

 

לסיכום

ביטוח מבנה הוא ביטוח שעל פי חוק הוא לא חובה במגוון מקרים, למרות זאת בעלי נכס לא רוצים להיות חשופים לסיכונים הקרימים והם מעדיפים לרכוש ביטוח שיגן עליהם מהוצאות גבוהות מידי. חכם עיניו בראשו. ולא אנחנו אמרנו את זה…

ביטוח מבנה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?