האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות מחלת הסרטן?

מחלת הסרטן היא הגורם הראשי לתמותה בעולם יותר מתאונות דרכים. הסרטן הוא שם כולל לסוגים רבים של מחלות שהמשותף לכולן הוא גידולים ממאירים המתרבים בגוף וגורמים לנזק בתאים שונים. ההתמודדות עם המחלה היא קשה ולכן ישנן הטבות לחולים אלו. האם גם פטור ממס כלול בהטבות – על כך במאמר הבא.

 

מהי מחלת הסרטן?

מחלת הסרטן נקראת כך מכיוון שלגידול הממאיר באיבר או כמה איברים בגוף יש צורה של סרטן בגלל השלוחות שלו הדומות לרגלי הסרטן. הגידול יכול להיות ממאיר או שפיר. ההבדל הוא שגידול שפיר אינו מתפשט וגידול ממאיר עלול להתפשט לאיברים נוספים אם הטיפולים והתרופות לא מסייעים לחולה או שמגלים את המחלה מאוחר מדי. לבסוף התוצאה יכולה להיות מוות כאשר לא ניתן להתגבר על המחלה. שמות מחלת הסרטן נקבעים על פי האיברים בהם הגידולים נמצאים. לפיכך, הסוגים השונים הם: סרטן השד, סרטן הלימפה, סרטן האשכים, סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית, מוח, ראש, צוואר, שחלות, ריאות, לוקמיה (תאי הדם) ועוד. כל חולה במחלת סרטן יכול לקבל זכויות רפואיות והטבות כמו פטור ממס הכנסה.

 

כיצד חולי סרטן מקבלים פטור ממס?

חולים שהתגלתה אצלם מחלה סרטנית ממארת יכולים למלא טפסי בקשה למס הכנסה ולבקש פטור. עליהם לבצע לפני כן בדיקות דימות כמו CT, PET-CT, US, MRI ומיפוי עצמות. את התוצאות ביחד עם כל המסמכים הרפואיים יש להגיש ביחד עם הבקשה. החולים יזומנו לוועדה רפואית במוסד לביטוח לאומי שם תיקבע דרגת הנכות שלהם. במידה ויקבלו בין 90%-100% נכות צמיתה או זמנית ל-185 יום, יוכלו לקבל את הפטור ממס. במידה ולא יגיעו לדרגת נכות זו יוכלו להוסיף מחלות וליקויים נוספים על מנת שהוועדה תשקלל את דרגת הנכות עם המחלות האחרות ותקבע להם מינימום 90% נכות. לפיכך, צריך לבוא מוכן לוועדה הרפואית עם כל המחלות שעליהן מקבלים דרגות נכות לפי ספר הליקויים של הביטוח הלאומי. למשל, סוכרת, בלוטת התריס, טרשת נפוצה, פרקינסון, קרוהן, נכויות אורטופדיות, בעיות נוירולוגיות, עיוורון, חרשות, מחלות לב ועוד.

 

איך להתכונן לוועדה הרפואית?

כאמור יש לערוך בדיקות לפני הוועדה הרפואית ולהגיש אותן לצד הבקשה לפטור. במקביל חשוב לפנות לחברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות ולקבל סיוע במילוי הטפסים והדרכה כיצד לנהוג בוועדה הרפואית. החברה תפנה את החולים לרופאים מומחים לצורך המלצות על דרגת הנכות ותדריך אותם מה להגיד בוועדה. ישנן אף חברות המעניקות ליווי לוועדה ולאורך כל התהליך. בנוסף, אין צורך לחשוש שדרגת הנכות תהיה תלויה בתפקוד של החולים. מס הכנסה לא מתעניין בנכות תפקודית אלא רק בנכות הקשורה למחלה. כלומר, ניתן להמשיך ולעבוד מצד אחד ומצד שני לא לשלם מס הכנסה, דבר שמקל מבחינה כלכלית על החולים שזקוקים לתרופות יקרות ולטיפולים.

איש משפט

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?