האם משתלם לבטח דירה ישנה בביטוח מבנה?

ביטוח מבנה – מה זה אומר ומתי משתלם לעשות? כשמדובר בדירה ישנה גם הנושא הזה מצריך חשיבה ותכנון, שווה לבדוק!

 

ביטוח מבנה – מהו?

ביטוח מבנה הוא ביטוח שניתן למבנה ומכסה נזקים אפשריים שעלולים לחול בו. כשמדובר בדירה, אנו יודעים על לא מעט נזקים שעלולים להתרחש:

  • בלאי טבעי (למשל, נצברה אבנית במערכת אינסטלציה כתוצאה משימוש ממושך)
  • רטיבות (כתוצאה מהבעיה במערכת אינסטלציה נוצר עובש או בעיות במערכות חשמל)
  • קריסה או התפוררות של קיר, מרפסת, דלת או חלון
  • במקרה קיצון – בעיה ביסודות המבנה

וכל נזק שעלול לפגוע בדירה.

 

ביטוח מבנה וביטוח תכולה

צריך להבדיל כאן בין ביטוח מבנה לביטוח תכולה – ביטוח תכולה כולל את הנכסים שבתוך הדירה ולא את הדירה עצמה. למשל, אם יש לנו בדירה ארון ובו אוספים יקרי ערך הן רגשית הן כספית, ביטוח מבנה לא מכסה אותם במקרה של הרס גניבה או אבדן, אלא ביטוח תכולה. זה משהו אחר לחלוטין.

ביטוח מבנה באופן כללי רלוונטי יותר לכולנו כי לא לכל אחד ואחת מאתנו יש תכולה יקרה מאוד בדירה, אבל הדירה עצמה – אוהו, היא כבר יקרה בהחלט בכל המקרים.

איפה ניתן לעשות ביטוח מבנה?

יש חברות ביטוח שונות שמציעות ביטוחי מבנה. נציין כאן בקצרה שהחל מ-2015 לכל חברות הביטוח יש פוליסת ביטוח בסיסית אחידה, מה שמשתנה זה המעבר לבסיס.

כדי לבדוק את ההצעות שיינתנו לכם על הדירה שלכם ניתן להיעזר במחשבון של משרד האוצר שבו אפשר פשוט להזין את הפרטים על הדירה כולל תביעות ביטוח מבנה בעבר, ולראות כמה ייצא לכם לעשות ביטוח מבנה.

 

בדירה ישנה – כדאי לעשות ביטוח מבנה?

הקדמה קצרה על דירות ישנות.

ברגע הראשון דירה ישנה לא עושה לנו חשק. אפשר להבין למה, אבל כדאי לשים לב לנתונים מסוימים:

א. דירות ישנות זה לא סיפור אחיד, יש דירות ויש דירות, יש בנייה ישנה ויש בנייה ישנה… צריך איזושהי הבנה בבנייה כשניגשים לבחור דירה. כשנעזרים במתווכי נדל"ן טובים ניתן לשאול אותם גם על אופן הבנייה: יש מתווכים שידעו לזהות לפי שנת הבנייה והקבלן המבצע באזור, את טכניקת הבנייה ואיכותה.

ב. יש דירות ישנות שמחיריהן כרגע זולים, אבל הן מתעתדות לעבור תהליך של תמ"א 38 או של פינוי בינוי – תהליכים של חידוש מבנים סופר משתלמים, בסיומם מחיר הדירה קופץ! אם למשל מדובר בדירה ברמת גן כדאי להיעזר במתווכים ברמת גן שמכירים את התכניות העירוניות לחידוש.

 

אז כדאי לעשות ביטוח מבנה לדירה ישנה?

תלוי, אם היא עומדת בפני תהליך חידוש – לא בטוח שזה משתלם. אבל אם לא, גם אם הביטוח קצת יקר, זה הרבה פעמים מוצדק כי בדירה אכן עלולים להיווצר נזקים שונים.

מבנה מבוטח

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?