האם מותר לבצע השוואת ביטוחים על פי חוק

אם גם אתם מרגישים שהוצאות הביטוח לא מאפשרות לכם לסיים את החודש, ייתכן שהשוואה בין ביטוחים שונים תעזור לכם לקבל עסקה טובה יותר במחיר נמוך. לאיתים פערי המחירים נראים לנו זניחים, אולם כאשר מסתכלים לטווח אורך הם יכולים להיות בעלי משמעות רבה. אנחנו כדי לספר לכם על היחס של החוק להשוואת ביטוחים, וכמובן על הדרך לעשות אותה. 

 

מהי השוואת ביטוחים

כאשר אנחנו מדברים על השוואת ביטוחים חשוב להבין שמדובר על תחום נרחב שכולל הרבה דברים כמו השוואת דמי ניהול פנסיה, השוואת ביטוח משכנתא, השוואת ביטוחי חיים ובריאות, ובקיצור, ביחס לכל ביטוח באשר הוא אנחנו יכולים לבצע השוואה. המטרה של השוואה היא למצוא לנו את הפוליסה המקיפה ביותר במחיר כמה שיותר נמוך, והשאלה הגדולה היא מה יש לחוק לומר על זה.

השוואת ביטוח

מה יש לחוק לומר

מבחינה חוקית אין כל מניעה לבצע השוואת בין ביטוחים. יתר על כן, המדינה מעודדת אתכם להשוות בין ביטוחים כדי שבסופו של דבר תוכלו לקבל את העסקה הטובה ביותר. כמובן, בעת ההשוואה עליכן לוודא שהנתונים שאתם מקבלים הם נתונים אמינים שאפשר לסמוך עליהם ועל בסיסם להכריע על איזה ביטוח ללכת.

 

למה זה חשוב ואיך עושים את זה

כל ישראלי מוציא בממוצע אלפי שקלים בשנה על ביטוחים. בישראל יש כמות גדולה של ביטוחים, חלק מהם חובה אולם חלק מהם הם בחירה של המבוטח. בדרך כלל בביטוחי החובה טווח המחירים הוא מצומצם יותר, אולם בכל הנוגע לביטוחים שנתונים לבחירתו של המבוטח אנחנו בהחלט יכולים לראות פערי מחירים משמעותיים.

השוואה נכונה תאפשר לכם להוריד את מחיר הביטוח ולא את הכיסוי שהוא מעניק לכם. כאשר אתם מבצעים את השוואה עליכם לבדוק לא רק מה המחיר הסופי שאתם משלמים על פוליסת הביטוח אלא גם מה הכיסוי שהיא מעניקה לכם. ביטוח זול שלא מכסה אתכם הוא לא עסקה משתלמת, אלא רק כזה שבו המחיר הנמוך לא בא לידי ביטוי ברמת הכיסוי.

 

ייעוץ מקצועי בנוגע לביטוח

אם אתם מתקשים לבצע את השוואת הביטוח בכוחות עצמכם, יש מי שיוכל לסייע לכם במלאכה הזו. יועץ פיננסי עם התמחות בתחום הביטוחים יבין מה בדיוק הצרכים שלכם, ויעזור לכם למצוא את הסדרי הביטוח הטובים ביותר במחיר שלא יקרע לכם את הכיס. למרות שכיום יש כלים לא רעים להשוואה בין ביטוחים, יועץ מקצועי יוכל להביא אתכם לתוצאה טובה יותר בלי הרבה מאמץ.

 

לסיכום

השוואה בין ביטוחים היא פעולה חוקית, כאשר המטרה שלה היא לאפשר לכם לקבל את הפוליסה המקיפה ביותר במחיר הכי טוב שאפשר למצוא. אם אתם מתקשים לבצע את השוואה הזו בכוחות עצמכם תוכלו להסתייע ביועץ מקצועי מהתחום הפיננסי. השוואה נכונה יכולה לעזור לכם חסוך אלפי שקלים בשנה על ביטוחים.

ביטוחים

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?