האם מגיע לכם פטור ממס הכנסה עקב פגיעה ממשבר הקורונה

משבר הקורונה והסגרים פגעו בהכנסות של עסקים רבים ובמיוחד בעסקים קטנים ובעצמאיים. המדינה ומשרד האוצר יזמו שורת צעדים ותוכניות לסייע למי שהכנסתו נפגעה ולאחרונה מענקי האמיקרון אושרו בכנסת וחבילת הפיצויים האחרונה יוצאת לדרך. פטור ממס הכנסה אינו בין המרכיבים של התוכניות הממשלתיות הייעודיות. עם זאת, כפי שנרחיב בהמשך המאמר, במקרים רבים, כאלה שהכנסתם נפגעה בתקופת הקורונה עשויים להיות זכאים להחזרי מס.

 

שיטת המס בישראל

תשלומי מס הכנסה נגבים מדי חודש אך אחוז המס בו האדם חייב נקבע על בסיס גובה ההכנסה השנתי הכולל. מי שהכנסתו במספר חודשים נפגעה בעקבות הסגרים וההשבתה של המשק בתקופת הקורונה לרוב יחווה ירידה שנתית. דבר זה יכול לשנות את אחוז המס השנתי לו הוא מחויב.

במידה והוא כבר שילם מס הכנסה גבוה על הכנסותיו בחודשים שקדמו למשבר יתכן והוא יהיה זכאי להחזר. שינוי מדרגת המס השנתית, יכולה להביא לפחות אחוז מס עבור שאר חודשי השנה בהם ההכנסה הייתה רגילה. הרחבה לגבי השאלה למי מגיע פטור ממס הכנסה ניתן למצוא כאן.

 

עדכון רשות המיסים

על מנת לקבל את החזרי המס יש צורך בעדכון רשות המיסים באמצעות טופס בקשה להחזר מס עבור שכירים ובאמצעות מילוי הדו"ח השנתי עבור עצמאים. לאחר העדכון ובמידה ותאושר מדרגת המס מחדש, הכסף העודף שנגבה יוחזר ישירות לחשבון הבנק. בעקבות משבר הקורונה רשות המיסים מנסה לפעול בצורה יעילה יותר ולזרז את החזר הכספים לזכאים ככל שניתן.

 

זכאות להחזר

גם כאשר מדרגת המס לא משתנית בעקבות הירידה בהכנסות ניתן לקבל החזרי מס כאשר ישנה זכאות שלא הוכנסה לחישובים. שכירים שעשויים להיות זכאים להחזר הם, הורים שהסטטוס המשפחתי שלהם השתנה, הורים יחידניים, אקדמאים חדשים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, משוחררי צה"ל, אלמנות, בעלי מצב בריאותי משתנה ועוד.

 

מצבים נוספים

כאמור, ניתן לקבל החזר מס בעקבות התחלת לימודים אקדמיים או השתתפות בקורס מקצועיים של משרד התעסוקה. מי שתרם למוסדות מוכרים לפטור ממס ושמר את הקבלות עבור התרומה, יכול לקבל גם כן החזר מס, כמו גם מי שעבד במספר עבודות ולא ביצע תיאום מס כנדרש.

שינוי במצבו הבריאותי של אדם או מי מבני משפחתו עשויה גם כן לזכות אותו בהחזר. חשוב לדעת שאת החזרי המס ניתן לקבל עבור שש שנים באופן רטרואקטיבי ויש להגיש את הבקשה עבור כל שנה בנפרד תוך צירוף כלל המסמכים הרלוונטיים.

 

סיכום פטור ממס הכנסה

לסיכום הנושא, בחבילות הסיוע הממשלתיות השונות לא נכלל מתן פטור ממס הכנסה ייחודי למי שהכנסותיהם נפגעו בגלל המשבר. כפי שציינו, רבים מהנפגעים עשויים להיות זכאים להחזרי מס בעבות הירידה השנתית בהכנסתם ושינוי מדרגת המס הכוללת בה הם אמורים להיות מחויבים. גם כאלה שחוו שינויים אישיים שונים עשויים להיות זכאים להחזרי מס כפי שהרחבנו במאמר.

דולרים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?