האם כל חברי ועד הבית חייבים להיות מבוטחים

החברות בוועד הבית נעשית בהתנדבות. חברי ועד הבית לא גובים כסף עבור ניהול התחזוקה השוטפת של הבניין. יחד עם זאת, מדובר בעשייה העלולה לגבות מחיר כבד. כאון ריכזנו מידע על ביטוח ועד בית. אם יש לכם שאלות בנושא, מוזמנים ליצור קשר בקישור המצורף בהמשך לקבלת מענה ספציפי ומדויק לכם.

 

למה חבר ועד בית חשוף לתביעות?

כל חבר ועד בית מכיר את הנושא (ואם אתם לא מכירים, כדאי שתתמגנו בהקדם).  התפקיד כחבר ועד בית נמצא בצומת משמעותית. יש החלטות מורכבות שצריך לקבל וכך, יש דיירים שההחלטות עלולות להפריע להם והם עלולים לתבוע את חבר ועד הבית. לא מעט משפטית ודיונים נערכים סביב נושא זה. זה יכול להיות דייר שמתלונן על פגיעה בחצר הפרטית שלו, אור השמש לא חודש אליו ועוד. לא מעט חברי ועד בית מוצאים את עצמם נתבעים בגין תפקידם.

יש לא מעט מקרים בהם התביעה מגיעה דווקא מגורם שלישי. זה יכול להיות אדם שנפגע במהלך שהותו במרחב המשותף בבניין. לצורך הדוגמא: הוא החליק על מדרגה שבורה בחדר המדרגות. על פי חוק הוא רשאי לתבוע את דיירי הבניין על כך. אך הוא גם רשאי לתבוע את חברי ועד הבית אישית במקום לפתוח תביעה נגד כל דיירי הבניין. אף חבר ועד בית לא מעוניין לקבל תביעה אישית וכדי להתגונן ממקרים כאלו רוכשים ביטוח ועד בית לחברי וועד.

ביטוח ועד בית

מה כולל ביטוח ועד בית?

מדובר בביטוח הנותן כיסוי ביטוחי לחברי ועד בית מפני תביעות שהם עלולים לקבל בגין התפקיד שהם נושאים. חברת הביטוח תשלם את עלות ההוצאות המשפטיות וגובה הפיצויים במקרה שנדרש…

 

מי משלם את מחיר הביטוח?

חברי ועד הבית לא אמורים לשלם לבדם את הביטוח. מדובר בתפקיד שהם לקחו על עצמם לטובת הכלל וככאלו, כל דיירי הבניין אמורים לשלם את הביטוח. אל ביטוח כזה מצטרפים כיסויים נוספים כמו ביטוח מבנה משותף, ביטוח צד ג' וביטוח מעסיקים כמו כל ביטוח בית משותף.

ביטוח ועד בית

האם יש חובה לרכוש ביטוח?

על פי חוק אין שום חובה לרכוש ביטוח בית משותף כמו שאין חובה שחברי ועד הבית ירכשו ביטוח שיגן עליהם מתביעות משפטיות ומהעלויות הגבוהות הנלוות לכך. על ביטוחים ידוע המשפט "עדיף להיזהר מאשר להצטער" ולכן רוכשים ביטוח. לא מפסידים מלרכוש ביטוח. הרווח הוא של המבוטח. בביטוח בית משותף המודעות עלתה ואנשים לומדים להכיר יותר ויותר בחשיבות ביטוח זה. חכם עיניו בראשו.

 

לסיכום

ביטוח ועד בית הוא ביטוח שאין חובה חוקית לרכוש אותו ולמרות זאת הוא מומלץ מאוד והוא נפוץ בקרב חברי ועד בית המעוניינים להגן על עצמם מפני תביעות אפשריות כפי שסיכמנו כאן. בדקו כבר היום מה קורה עם הביטוח שלכם.

ביטוח ועד בית

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מיגון אש בישראל – מהן תקנות החובה?

מיגון אש הוא נושא חשוב ביותר בישראל, במיוחד לאור האיומים הביטחוניים המתמשכים והסכנה של שריפות והתלקחויות. מטרתו העיקרית של מיגון אש היא להגן על חיי

מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?