האם חשוב לבצע תכנון פרישה רק בגיל מבוגר?

תכנון פרישה הוא חובה למניעת מצב בו מגיעים לגיל פרישה ללא תשתית כלכלית. הרי לא לכולם יש כוח לצאת לעבוד ולהתפרנס בגיל פרישה וכדי שהמצב יהיה רגוע כלכלית, תכנון פרישה הוא הצעד המומלץ כבר מגיל 30, אם לא לפני כן. אך גם במקרה בו לא נעשה תכנון פרישה בגיל צעיר, גיל מבוגר גם יתאים לכך, מהסיבה שטוב מאוחר מלא כלום. כאן ריכזנו עבורכם מידע שרציתם לדעת על תכנון פרישה. מוזמנים להמשיך.

 

מה זה תכנון פרישה?

על פי חוק, גבר שהגיע לגיל 67 יכול לצאת לפרישה ואישה לעומת זאת  יכולה לצאת לפרישה כבר מגיל 60. בזמן הפרישה מהעבודה העובד לא מקבל משכורת מהעובדה והוא בעצם הגיע לזמן בו הוא אמור ליהנות מירות עמלו בכל השנים שקדמו לפרישה. הרי כל חודש, כל עובד מחויב להפריש משכרו עבור קרן פנסיה שתשמש לו לזמן הפרישה.

הבעיה מתחילה כאשר כספי הפנסיה לו נוהלו בצורה נכונה ומחושבת וכך העובד מגיע לגיל פרישה ומגלה שאין לו הכנסה חודשית מספקת כפי שהוא היה רגיל עד לפרישה. פנסיונרים רבים מדווחים על ירידה של יותר מחמישים אחוז בגובה ההכנסה החודשית שלהם לאחר היציאה לפנסיה. בדיוק מסיבה זו חשוב לבצע תכנון פרישה.

תכנון פרישה הוא בעצם תהליך בו גובה ההפרשות לפנסיה משוקלל ונבדק בהתאמה לתלושי השכר, לאחר מכן נבחרים מסלולי קרן פנסיה משתלמים ומותאמים למבוטח. נבחרים מסלולים בעלי תשואה גבוהה אך גם בעלי רמת סיכון מאוזנת, כרצון המבוטח. לאחר מכן יחושבו גובה ההכנסות וההוצאות הצפויות בעת הפרישה בהתאם לנתונים הקיימים וכך יהיה ניתן לדעת מה גובה הסכום החסר להשלמת ההכנסה. במקרים בהם חסרה הכנסה תישקל האפשרות לרכוש או להגדיל את ביטוח הפרישה הקיים. בשלב האחרון המבוטח יתאים את תנאי קרן הפנסיה לתנאים המתאימים לו ואיש מקצוע יטפל גם בעניין המיסוי על הקצבאות ומענקי הפרישה שינתנו.

 

באיזה גיל חשוב לבצע תכנון פרישה?

המעסיק מחויב להפריש עבור העובד שלו לקופת פנסיה כבר מהיום בו העובד עובד מעל חצי שנה והוא בן 21. כבר בגיל 21 ניתן לתכנן את הפרישה כראוי. יחד עם זאת, ההמלצה הרווחת היא לפנות בגיל 30 לתכנון פרישה מקצועי. אין סיבה לוותר על מקצועיות ולתכנן דבר כזה לבד. אתם לא מעוניינים למצוא את עצמכם משלמים מחיר יקר יותר מידי לאחר מכן, כשאין מה לעשות.

למרות זאת, גם אם עברתם את גיל 30 ועדיין לא פניתם לתכנון פרישה מקצועי, עשו זאת בהקדם ופנו לאיש מקצוע המוסמך לכך מטעם משרד האוצר. לאחר גיל פרישה לא ניתן לשנות את התנאים המצוינים בקרן הפנסיה. אין סיבה להפסיד כספים בשל חוסר תכנון מקדים. פעלו לשם כך כבר עכשיו וצרו קשר עם חברה מקצועית העוסקת בתחום.

זוג מבוגרים

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?