האם חובה לקנות רכב עם חוזה מסודר

רכישת רכב חדש מחייבת חתימה על חוזה מסודר בכתב. יש לוודא שסוכנות הרכב מספקת לכם את חוזה הרכישה מראש, יחד עם שאר המסמכים בהם, תנאי אספקת הרכב ואחריות היבואן, מפרט הרכב, מחירו של הרכב ותנאי התשלום, כמו גם רשימת התוספות עליהן אתם משלמים. במאמר זה נרחיב לגבי למה חובה לקנות רכב עם חוזה מסודר ומה צריך להיכלל בכל חוזה.

 

עסקה משמעותית

קניית רכב חדש בישראל היא העסקה הכלכלית המשפחתית השנייה בחשיבותה ובגודלה לאחר בית המגורים ולחלק גדול מהמשפחות בישראל, קניית רכב חדש היא אירוע של פעם בחיים. המגוון עצום והמבצעים השונים של היבואנים נראים מפתים אך העסקה מושפעת ממגוון גורמים ולכן כה חשוב להתייחס להכול בחוזה. הרחבה נוספת על רכישת טויוטה יאריס כאן.

 

הגנת הצרכן

חשוב להבין שרכב חדש אינו מוצר מדף. הקנייה אינה עבור הרכב בו מתנסים בנסיעת המבחן והוא נמסר רק לאחר ביצוע התשלום בפועל. כלי רכב הדומים מבחינת הדגם ושנת ייצור, אינם זהים לגמרי ולכל אחד מהם תכונות משלו שעלולות להיות שונות. בעסקה זו רוכש הרכב מוגדר כ"צרכן" על פי החוק להגנת הצרכן ותקנותיו ועל היבואן חובות שונות מכוח חוק זה.

 

רכב מורשה בישראל

לפני שאתם חותמים על חוזה רכישת רכב חדש חשוב שתוודאו שמי שמוכר לכם מורשה לעשות זאת כדין. רק יבואן שקיבל רישיון ממשרד התחבורה רשאי למכור רכב חדש בישראל ולא ניתן לייבא דגמים אשר לא עברו בדיקה ואישור לשיווק בישראל ממשרד התחבורה. עוד כדאי לדעת שאת התשלום יש להעביר לידי היבואן ולפקודתו בלבד.

 

על מחיר ואביזרים

חשוב לדעת שמחיר הרכב אינו כולל בהכרח את כלל האביזרים ועל היבואן חלה החובה לפרט  בחוזה בנפרד את מחיריהם. על המחיר מתווספים תשלומי חובה, כמו אגרת רישוי וכדומה. תיאור הרכב חייב להיות מפורט ולכלול, הן את הרכב והן את חלקי החילוף, כמו גם מסגרת האחריות והשירות. היבואן מחויב ליידע את הצרכן כאשר הרכב מתצוגה.

 

מועד האספקה

היבואן מחויב לשחרר את הרכב החדש מהמכס תוך 3 ימי עבודה ממועד קבלת מלוא התמורה הכספית עבור הרכב. הרכב צריך להימסר לידי הלקוח תוך שבועיים מיום שחרורו מהמכס. היבואן אינו רשאי להימנע מציון מועד האספקה בחוזה הרכישה. החוזה לא יכול לכלול הוראת פטור ליבואן מחיוב הקיים לו לפי החוק ועותק מהחוזה יימסר ללקוח.

 

רכב חדש עם חוזה מפורט

לסיכום הנושא, במאמר זה הסברנו כי ישנה חובה לערוך חוזה מסודר וכתוב בכל עסקת מכירת רכב חדש. כפי שהסברנו במאמר, מדובר בעסקה משמעותית מבחינה כלכלית והקונה מוגדר כצרכן בעיניי החוק להגנת הצרכן. רק יבואנים מורשים רשאים למכור רכב חדש בישראל ורק רכבים שעברו רישום ואישור רגולטורי. המחיר, לרבות על האביזרים צריכים להיות מפורטים.

איש חותם

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?