האם זה חוקי לבצע תכנון פרישה בצורה מקצועית

במדינת ישראל יש בכל שנה 70,000 אנשים ונשים בממוצע שמגיעים לגיל פרישה ויוצאים לפנסיה. המהלך הזה, שהרבה חולמים עליו מיומם הראשון בעולם התעסוקה, מגיע, וברגע אחד משנה את כל שגרת החיים, הכלכליים והמעשיים. על מנת לצלוח את הכניסה הזו לחיים החדשים, אחרי הרבה ניסיון באלו הקודמים, מומלץ לבצע תכנון פרישה בגיל מוקדם. אבל האם זה חוקי?

 

מה זה בכלל תכנון פרישה?

על מנת להבין מה החוקיות בתכנון פרישה והאם מותר לעשות את זה, כדאי להבין מה זה בכלל.

בישראל גיל הפרישה לגברים הוא 67 ולנשים הוא 62-65 (משתנה בהדרגה). בגיל הזה מפסיקים לעבוד ומתחילים להשתמש בכסף שצברנו והשקענו במשך שנות עבודתנו. בין אם אנחנו עצמאים או שכירים, בין אם ההכנסה שלנו גבוהה מאוד או נמוכה, אספנו כסף במהלך השנים כדי שנוכל לממש אותו ביום בו נפסיק לעבוד.

תכנון פרישה הוא בעצם השלב בו אנחנו מתכננים את הפרישה שלנו מבחינה כלכלית. בודקים את האפשרויות השונות ועושים את ההתאמות הרלוונטיות לנו.

 

מתי עושים תכנון פרישה?

כאמור למעלה, שכל חודש אנחנו משקיעים כסף כדי שנוכל להשתמש בו בעוד הרבה שנים, כדאי כבר מתחילת הכניסה לעולם העבודה לחשוב על הסוף. בשביל זה מומלץ כמה שיותר מוקדם ועד שנתיים לפני הפרישה לקבוע פגישת ייעוץ לתכנון פרישה שבו יושבים עם מומחים מעולם שוק ההון, הפיננסים והפנסיה שעושים לכם סדר בכספים ובמסלולים המותאמים לכם.

 

האם זה חוקי?

כמובן שכמו בכל דבר, יכולים להיווצר חיקויים ושרלטנים שרק ייקחו מכם כסף ולא תקבלו כלום בתמורה, וכך גם במקרה שלנו. אבל יש סוכנויות ייעוץ לתכנון פרישה מוכרים, שאנשי המקצוע שם עובדים עם ניסיון ורישיון בשוק ההון. אג'נדה היא חברה שמתמחה בתחום, ופועלת באופן חוקי ורציני. כשבוחרים איפה לעשות תכנון פרישה כדאי לשים לב למוניטין ולוותק שיש לאנשים עימם אתם רוצים לעבוד, ולבחור את ההכי טוב בשבילכם.

 

מה הופך סוכנות לתכנון פרישה לטובה?

סוכנות טובה היא סוכנות שיודעת למצוא בשבילכם את המסלול המתאים להשקעת הכסף, את הדרך להוציא את הכסף בעת הפרישה בצורה המיטבית ולתכנן תקציב והוצאות בעת הגיעכם לפרישה.

בנוסף כדאי שאותה סוכנות תבין ותדע לדבר בשפה בה תבינו אותה על בוריה ותדעו לשקול את צעדיכם באופן שתבינו את ההשלכות של כל פעולה ופעולה.

 

כמה מילים לסיכום

כדאי, מומלץ ורצוי לעשות תכנון פרישה כמה שיותר מוקדם גם אם כרגע הדבר נראה רחוק ולא רלוונטי. ההשקעה הזו בסופו של דבר היא כנראה ההשקעה הכי ארוכה בשנים בחייכם, וכדאי מאוד לדעת מראש איפה ואיך לשים את הכסף שלכם. כמובן שהדבר חוקי אך צריך לשאול ולבדוק האם לאנשים שעוזרים לנו ועובדים בשבילנו יש רישיון תקף בשוק ההון והחברה היא חברה מוכרת וידועה. בהצלחה!

פטיש

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?