בעיות משפטיות מרכזיות בעולם הקריפטו

עולם הקריפטו, המטבעות הדיגיטליים שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות, גדל וצובר תאוצה מרגע לרגע. גם ישראלים רבים נהנים מהטכנולוגיה החדשה הזאת באופן יחסי, על ידי השקעת כספים במטבעות דיגיטליים שונים. עם זאת, ישנן בעיות משפטיות מרכזיות שכדאי להיות מודעים אליהן בכל הנוגע למטבעות הדיגיטליים. במאמר הבא נסקור כמה מהן.

 

עולם הקריפטו

קריפטו מתייחס אל מטבעות קריפטוגרפים, או מטבעות דיגיטליים כמו שנהוג לקרוא להם בישראל. מדובר על מטבעות שנמצאים ברשת, בפלטפורמות שונות באינטרנט. אי אפשר להשיג את המטבעות הללו בצורה פיזית של מטבע או שטר. המטבעות הללו, כמו ביטקוין, את'ריום או לייטקוין, הם מטבעות שניתן לרכוש באופן מלא או רק חלקם מהם בפלטפורמות הייעודיות.

המטבעות הללו מאוחסנים בארנק דיגיטלי, שמכיל את הערך הקריפטוגרפי שצובר אדם מסוים. תוכלו ללמוד עוד על קריפטו עם עו"ד דניאל ינובסקי.

 

חקיקה ורגולציה

ענף הקריפטו אינו תחום וותיק במיוחד. מנגד, הוא צבר תאוצה גבוהה יחסית, שבאה לידי ביטוי בהשקעות כספיות גבוהות מאוד. לכן, מדינות רבות בעולם, כמו מדינת ישראל, מתמודדות עם ענף הקריפטו והכספים שמושקעים בו על ידי חקיקה ורגולציה, שכבר החלה לרקום עור וגידים.

 

הונאות קריפטו

אחת הבעיות הגדולות ביותר מבחינה משפטית בעולם הקריפטו היא הונאת קריפטו. מכיוון שמטבעות קריפטו שונים, שהבולט מהם הוא הביטקוין, הצליחו להניב הכנסות גבוהות במיוחד ביחס להשקעה נמוכה עבור אנשים רבים, החיפוש אחר מטבעות חדשים לא פוסק. כתוצאה מכך, ישנם נוכלים שמפרסמים מטבעות חדשים ומנצלים תמימות וחוסר הבנה של משקיעים, ובכך יוצרים הונאה וגונבים את כספם.

 

אי דיווח על רווח

מכיוון שמטבעות דיגיטליים נחשבים למטבעות חדשים יחסית, לא מעט אנשים עדיין לא בקיאים בצורה מספיק טובה בחוקי המס שחלים עליהם. מדינת ישראל מטילה מיסוי גם על מטבעות דיגיטליים. המדינה רואה במטבעות הללו כנסים לכל דבר, כך שהיא מטילה מס רווחי הון בגובה של 25% על רווח שנוצר למוכר כתוצאה ממכירה של מטבעות דיגיטליים.

 

בעיות בפלטפורמת המסחר או ההשקעה

בעיות משפטיות עשויות לצוץ גם בעקבות פלטפורמת מסחר במטבעות דיגיטליים שאינה טובה מספיק. בחלק מהפלטפורמות בהן ניתן לסחור במטבעות דיגיטליים נמצאו פרצות אבטחה מסוימות. הפרצות ההלו נעות על הקשת שבין זליגה של מידע לגורמים זרים, ועד לגניבה של מטבעות דיגיטליים.

 

קבלת ייעוץ וסיוע מעורך דין קריפטו

מכיוון שלא רבים בקיאים מספיק בענף הקריפטו מצד אחד, אך גם הרבה מאוד אנשים מעוניינים להיכנס אל התחום וליצור לעצמם עוד אפיק השקעה לגיטימי, מומלץ לקבל ייעוץ וסיוע מעורך דין קריפטו. עורך דין כזה, שהוא בעל ניסיון ומיומנות בתחום, ומכיר את החוקים הרלוונטיים של המדינה, יוכל להעניק לכם ערך מוסף. באמצעותו תוכלו להשקיע בקריפטו בצורה חוקית, מבלי שתהפכו בטעות לקורבנות של הונאה או פלטפורמת מסחר לא מאובטחת.

קריפטה עם עורך דין

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?