ביטול עיכוב יציאה מהארץ בהליך חדלות פירעון בדרך המהירה ביותר

הדרך הכי טובה לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ במסגרת הליך חדלות פירעון היא להתייעץ עם עורך דין. בנוסף, חשוב להכיר את התהליך על מנת לוודא שמגישים מסמכים רלוונטיים ועושים את זה באופן היעיל והמהיר ביותר

 

החשיבות של ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

תהליך ביטול עיכוב היציאה מהארץ במהלך הליכי חדלות פירעון הוא היבט מכריע עבור אנשים אשר מוצאים עצמם בעיצומה של פשיטת רגל אך צריכים לנסוע לחו"ל. בישראל, מיד עם אכיפת צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, מוטלות על החייב הגבלות שונות, שאחת מהן היא עיכוב ביכולתו לצאת מהארץ.

 

שלב ראשון: הגשת בקשה

תהליך ביטול הגבלת נסיעה זו מתחיל בהגשת בקשה למפקח על הליכי חדלות פירעון. בקשה זו יכולה להיעשות על ידי החייב, נציג מטעמו או הנאמן. ההליך נועד להיות נגיש ויעיל, כאשר הבקשה מוגשת באמצעות המערכת המקוונת של הממונה על הליכי חדלות פירעון, המכונה "הממונט".

אחד ההיבטים המרכזיים של תהליך זה הוא שהגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום, על מנת  להסיר כל חסם פיננסי להגשת בקשה זו. עם זאת, חשוב להגיש את הבקשה לפחות שלושה שבועות לפני הנסיעה המתוכננת לחו"ל, תוך הקפדה שיהיה מספיק זמן לטיפול בבקשה ולקבלת החלטה.

 

שלב שני: הזנת פרטים

אוכלוסיית היעד לבקשה זו כוללת כל חייב אשר ניתן נגדו צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, יחד עם נציגיו או נאמניו. כדי להגיש בקשה, על האדם לגשת למערכת המקוונת של הממונה על הליכי חדלות פירעון.

היתרון העיקרי של ביטול עיכוב יציאה מהארץ תוך 24 שעות הוא שאפשר להתייעץ עם עורך דין. במקרים כאלה, התהליך כולל בחירת האפשרויות המתאימות להגשת בקשות ופניות הקשורות בהליכי חדלות פירעון, הזנת מספר התיק ומחוז הטיפול, ומילוי כל הפרטים הנדרשים בטופס הבקשה.

 

איזה מסמכים צריך למסור?

על הבקשה לכלול מספר פרטי מידע ומסמכים מרכזיים, כגון סיבת הצורך לעזוב את הארץ (בין אם היא רפואית, אישית, הקשורה לעבודה וכו') יחד עם אישורים מתאימים התומכים בצורך זה.

כמו כן יש לספק את תאריכי היציאה והחזרה המדויקים, היעד ופרטי השהייה (כולל לינה). אם מישהו אחר מממן את השהות בחו"ל, יש לצרף הצהרה מהגורם המממן. בנוסף, נדרשת עמדת הנאמן בבקשה ואם לא ניתן להשיגו בזמן סביר, יש לצרף ראיות על ניסיון ליצור קשר עם הנאמן.

 

מה קורה אם יוצאים מהארץ לצרכי עבודה?

לנוסעים לצרכי עבודה יש למסור פרטים על התועלת הכלכלית של הנסיעה, לרבות אישור מהמעסיק. ייתכן שיידרשו ערבות בנקאית או ערבים כערבות, עם התיעוד הדרוש לרבות תלושי משכורת עדכניים, צילום תעודות זהות ואישור על היעדר תיקים בהוצל"פ. יש לצרף גם תצהיר התומך בבקשה, והצהרה על אי ניצול לרעה של הבקשה לביטול צו עיכוב היציאה.

לאחר ההגשה יישלח אישור קבלה במייל וב-SMS. לאחר מכן, הממונה על הליכי חדלות פירעון יאפשר לנושים להביע את דעתם על הבקשה, אלא אם יראה צורך בהסרה מיידית של ההגבלה. החלטה על הבקשה ניתנת בדרך כלל תוך 14 יום מהגשתה, או תוך 14 ימים ממועד מסירת הפרטים הנוספים המבוקשים.

 

מה קורה אם קיים סירוב?

במקרה של סירוב של הממונה, ניתן להעביר את הבקשה למתן החלטה בבית המשפט. חשוב לציין כי בקשה לא חתומה לא תתקבל או תעובד. לאחר קבלת הבקשה וביטול הצו, רצוי לוודא כי ביטול זה עודכן אצל כל הגורמים הרלוונטיים בביקורת הגבולות והמעברים השונים.

איסור על נסיעות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?