האם חובה לעשות ביטוח לעמדת טעינה על פי החוק

הרכבים החשמליים הופכים להיות מחזה שכיח בכבישי הארץ. יחד איתם מגיע גם הצורך לדאוג לעמדות טעינה עבור אותם רכבים. החוק בישראל עוד לא מכסה את כל השאלות ביחס לעמדות טעינה לרכבים חשמליים, ולכן אתם עלולים למצוא את עצמכם בלי תשובות לשאלות בנושא. כאן ננסה להסביר לכם האם מוטלת עליכם חובה לבטח את עמדת הטעינה לרכב החשמלי.

 

עמדת טעינה

עמדות טעינה לרכב חשמלי הן למעשה המקום שבו הרכב יכול להטעין את הסוללה שלו וכך לקבל אנרגיה עבור הנסיעה הבאה. בניגוד לתחנות הדלק הרבות שפרושות ברחבי הארץ, עמדות טעינה לרכבים חשמליים הן מכסה נדיר יותר. זו בדיוק הסיבה שבעלי רכב חשמלי מעדיפים להתקין עמדת טעינה אצלם בבית ולא להיות תלויים בהיצע הדל של עמדות הטעינה הציבוריות.

ביטוח עמדת טעינה

ביטוח

ביטוח לעמדת טעינה מתחלק לשני סוגי ביטוחים. הביטוח הראשון הוא ביטוח על העמדה עצמה והוא נועד לכסות מקרים של נזק לעמדה. הביטוח הזה כולל ביטוח מפני גניבה, נזק שנגרם לעמדה על ידי רכב או בידי אדם, וכן נזק שנגרם לעמדה בשל מזג אוויר חריג. הביטוח השני הוא ביטוח מפני נזק שנגרם בשל העמדה, כגון התרחשות של תקלה בעמדה שהובילה לפגיעה מסוימת באחד הרכבים.

הבדל חשוב שצריך להכיר בין ביטוח רכב לבין ביטוח של עמדת טעינה נוגע לחובת הביטוח. בעוד שהחוק בישראל מחייב אתכם לבטח את הרכב שלכם, ומותיר לכם ברירה רק ביחס להיקף הביטוח, בכל הנוגע לעמדות טעינה לא קיימת חובה מפורשת. עם זאת, במקרה של נזק שנגרם בגלל העמדה שלכם כנראה שבית המשפט יחייב אתכם בנזק, בשל האחריות שיש לכם על העמדה.

 

באיזה פוליסה נבטח את העמדה

חלק מחברות הביטוח בישראל מאפשרות לכם לבטח את העמדה בעזרת ביטוח הרכב. ביטוח כזה יכול לכלול אחריות מסוימת על נזקים לעמדה, לרבות החלפה של חלקים או תיקונים. ישנן חברות שמאפשרות לכם לכלול את ביטוח העמדה בתוך הפוליסה של ביטוח הדירה, בעיקר במקרים שבהם העמדה נמצאת בחניה שלכם. יש כמובן חברות שמציעות ביטוח לעמדה בפני עצמה.

 

שמירה על העמדה

בלי קשר לביטוח של העמדה, יש כמה כללי זהירות שכדאי לנקוט בהם ביחס אליה. הדבר הראשון הוא להקפיד להתקין את העמדה ולבצע כל טיפול בה רק בעזרת טכנאי מוסמך. כמו כן בדקו היטב את המשטח שעליו נמצאת העמדה למניעת תקלות.

 

לסיכום

חלק מההתקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית כולל גם דאגה לביטוח מתאים. הביטוח של העמדה, בדומה לביטוח הרכב מתחלק לשני סוגים. הסוג הראשון הוא ביטוח של העמדה מפני נזק שיכול להיגרם לה, והשני הוא ביטוח העמדה מפני נזק שהיא יכולה לגרום. במידה והעמדה שלכם היא עמדה פרטית שנמצאת בחניה שלכם ייתכן שתוכלו לכלול את הביטוח שלה בביטוח הדירה.

ביטוח עמדת טעינה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?