ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח

ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח, ובעצם כל ביטוחי אובדן כושר עבודה מכל מיני סיבות, מאפשרים לאנשים להיות בטוחים שגם אם הכנסתם תפגע עקב בריאותם או מצבם הרפואי, הם עדיין יוכלו להמשיך להתקיים ותהיה להם איזה שהיא הכנסה חודשית או מענק גדול וחד פעמי.

היכולת של אדם להשתכר מאוד משמעותית ואם תפגע הוא יכול לחוות השפעה משמעותית על חייו, גם אם מדובר באובדן כושר העבודה לטווח יחסית קצר.

פיצוי בעקבות ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח תלוי בגובה הנכות של המבוטח, אך גם בשכר אותו קיבל טרם הסיבוך, כלומר כמה הוא היה אמור להרוויח באם היה ממשיך לעבוד כרגיל.

הפיצוי יכול להיות מענק חד פעמי של כמה אלפי שקלים, אל גם קצבה חודשית שיכולה להסתכם בכמה עשרות אלפי שקלים. בכל מקרה, הפיצוי ניתן במטרה שיוכל המבוטח להמשיך להשתכר ולנהל את חייו כראוי.

אל תמתינו לחזור לעבודה כדי לחזור לקבל כסף, באם חוויתם סיבוכי ניתוח שגרמו לכם לאבד את היכולת לעבוד, מגיע לכם פיצוי ומגיע לכם אותו כמה שיותר מהר. זאת המשימה שלנו וביחד נשיג את מה שמגיע לכם כדי שתוכלו להמשיך לנהל שגרת חיים למרות המצב הרפואי החדש אליו נקלעתם שלא באשמתכם כלל.

 

ביטוח אובדן כושר עבודה

כיסוי ביטוחי עבור אובדן כושר עבודה ניתן על כל מיני רקעים שגרמו לאובדן הכושר אך בכולם ככלל הותירו את האדם, לתקופה זמנית או לצמיתות, בלי יכולת להשתכר כמו שהשתכר בעבר.

רוב האנשים מתכננים לעבוד רוב חייהם על מנת להרוויח כסף ולחיות בכבוד ולכן גם בוחרים לשלם מעט בכל חודש כדי לכסות מצב עתידי שלא יוכלו לעבוד ולהרוויח בעצמם את הכסף. ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח הוא אחד מהסיבות הללו.

 

כושר עבודה אחר

פרט חשוב במסגרת קביעת אובדן כושר עבודה, הפיצוי שיינתן ובאופן כללי הזכאות לתבוע בגין ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח לאחר שאדם נותר עם נכות זמנית או מתמשכת בגלל ניתוח שעבר, הוא קיום של אפשרות לעבוד בעבודה אחרת.

לדוגמא, באם אדם עבד תחילה בהייטק וכתוצאה מניתוח הוא נותר עם נכות ביד, אין זה בהכרח אומר שהוא אינו יכול לעבוד בעבודה אחרת ולהשתכר. זאת נבחן במסגרת התביעה וכאן מאוד משפיעה נוכחות של איש מקצוע.

ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח
ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח

קצבה חודשית

ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח עתיד לפצות את המבוטח בקצבה חודשית אשר ממשיכה כל עוד הוא אינו מסוגל להשתכר כראוי והחל מתקופת זמן מסוימת.

הקצבה החודשית מקושרת ישירות לשכר החודשי אותו היה מקבל המבוטח טרם המצב הרפואי שנקלע אליו, לעיתים אפילו עד לתקרה של כ-75 אחוזים מהשכר החודשי אותו היה רגיל לקבל. גובה האחוזים תלוי באחוזי הנכות ובחומרת המצב של המבוטח אך לרוב יש אחוז מינימלי בערך 25 אחוזים.

 

רמת אובדן כושר עבודה

גובה הפיצוי של ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח תלוי בשכר של הנפגע, אך גם ברמת אובדן כושר העבודה שלו. ניתן להגדיר אובדן כושר עבודה חלקי או אובדן כושר עבודה מלא כתלות בגובה אחוזי הנכות שקיבל המבוטח בגלל הסיבוך שהיה בניתוח שעבר. על מנת להגיש תביעה לחברת הביטוח ולקבל קצבה חודשית, צריך תחילה לקבל אחוזי נכות מהביטוח הלאומי.

אובדן כושר עבודה חלקי

כאשר היה סיבוך בניתוח שעבר מבוטח בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח, באם הוא קיבל מהביטוח הלאומי למעלה מ-25 אחוזי נכות ועד ל-74 אחוזי נכות הוא מוגדר כבעל אובדן כושר עבודה חלקי וזאת משפיע על גובה הקצבה שיקבל.

במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי יכול להיות כי הוא יכול להמשיך להשתכר במשכורת זהה בעבודה אחרת שדורשת דברים אחרים וזאת ייבחן.

אובדן כושר עבודה מלא

נוסף על אובדן כושר עבודה חלקי, באם המצב חמור יותר ואחוזי הנכות גבוהים יותר מ-75 אחוזים, מוגדר האדם אשר מבוטח בפוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח כבעל אובדן כושר עבודה מלא, כלומר שאין ביכולתו בכלל לעבוד ולהשתכר ולכן, הגיוני גם שיקבל יותר כסף מאשר אדם שמוגדר רק עם אובדן כושר עבודה חלקי.

 

סיבוכי ניתוח

חשוב להבין כי כאשר אדם יוצא מניתוח, גם אם לא היה בו שום סיבוך יכול להיות כי תקופת ההחלמה תהיה ממושכת ותביא למצב של אובדן כושר עבודה, אך על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בסיבוך שהיה בניתוח והותיר את המטופל עם נכות מסוימת.

כלומר, גם אם מדובר בהחלמה מניתוח שהתרחש כמו שצריך, כמו לדוגמא ניתוחי החלפת מפרק ירך אשר דורשים החלמה ממושכת, ניתן לטעון לאובדן כושר עבודה זמני.

ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח מוצע ללקוחות במטרה למגן אותם מפני פגיעה עתידית בבריאות שלהם אשר תוביל לפגיעה ביכולת שלהם להשתכר. הפגיעה הזאת נעה על פני סקאלה של אובדן חלקי החל מ-25 אחוזי נכות ועד לאובדן מלא הנקבע החל מ-75 אחוזי נכות.

לאחר תביעת חברת הביטוח בעזרת איש מקצוע, ניתן לקבל קצבה חודשית אשר תלויה בגובה המשכורת, ובאחוזי הנכות שקיבל המבוטח מהביטוח הלאומי בעקבות הנזקים שנותרו לו מהסיבוך בניתוח שעבר. כמובן שהכל בהתאם לתנאי הפוליסה.

אל תישארו עם המצב לבד, ההליך הזה יכול להיות קל אם נעשה אותו בשבילכם וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליצור איתנו קשר ולקבל את הסיוע שאתם צריכים כדי להגיש ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מסיבוכי ניתוח ולקבל כסף להתמודד עם המצב.

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מדריך תביעת ביטוח שיניים

הרבה אנשים יעידו כי השיניים גורמות לחיוך שלנו להיראות נהדר או דווקא פחות ועל כן, ישנה חשיבות גדולה בשמירה עליהן על ידי צחצוח נכון. אך

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?