אתם רוצים לשכור רכב? אלו החוקים שחשוב שתכירו

להשכרת רכב יש יתרונות רבים, גם בארץ וגם בחו״ל. לפעמים אתם יכולים למצוא את עצמכם במצב שאתם רוצים להשכיר רכב בארץ. אולי אין לכם רכב קבוע וחשקה נפשכם בטיול בנופי ישראל, אולי הרכב בתיקון או שאתם רוצים לשכור עוד רכב למשפחה. לא משנה מה הסיבה, חשוב שתשכירו רכב מחברה מקצועית ומצוינת ושתכירו את החוקים השונים הקשורים להשכרת רכב. אספנו עבורכם את החוקים החשובים ביותר שכדאי שתכירו לפני שאתם שוכרים רכב. קדימה מתחילים!

 

רישיון נהיגה בתוקף

הדבר הראשון וחשוב ביותר הוא רשיון הנהיגה שלכם. גם בארץ וגם בחו״ל אתם חייבים רשיון נהיגה בתוקף לכל תקופת ההשכרה. כמובן שהרשיון צריך להתאים לכלי הרכב אותו אתם רוצים לשכור. הקפידו לשאת איתכם את רשיון הנהיגה בעיקר אם אתם נוהגים בחו״ל.

 

רישום הרכב וביטוח הרכב

כשאתם עומדים לשכור וודאו שיש לרכב השכור את מסמכי הרכב הדרושים וביטוח. בקשו מסוכנות ההשכרה להראות לכם את כל המסמכים הרלוונטיים, וודאו שהם בתוך הרכב ואתם יודעים היכן הם, על כל מקרה שלא יהיה. כדי להיות בטוחים שמסמכי הרכב תקינים ואין בעיות עם הביטוח מומלץ לשכור רכב מחברה מעולה ומקצועית.

חברת כגון חושן קאר, מהחברות הכי מומלצות בארץ תספק לכם רכבים מעולים תוך כדי שימת לב לכל הפרטים. כך תוכלו לדעת שאין בעיות עם רישום הרכב ובמקרה של תאונה או תקלה אתם מכוסים, ויש למי לפנות. כמובן שחשוב מאד לדעת מה עושים במקרה חירום ויש לשאול זאת את נציגי חברת ההשכרה ולוודא שאתם מקבלים תשובה ברורה ומסודרת.

לשכור רכב

חגורות בטיחות תקינות

שימוש בחגורות בטיחות הוא לא רק מאד חשוב לבטיחות שלכם, הוא גם חובה על פי החוק. לכן חשוב לראות שהחגורות תקינות. בידקו שכל החגורות לכל הנוסעים קיימות ומתפקדות למקרה שתרצו להסיע אנשים נוספים.

 

מושבי בטיחות לילדים

בארץ ילדים עד גיל מסוים חייבים לשבת במושב בטיחות לאורך כל הנסיעה, בכל נסיעה. אם יש לכם ילדים והם עתידים לנסוע איתכם עליכם לבקש מחברת ההשכרה כסא מתאים או לספק בעצמכם אחד. לכל גיל יש צורך בסוג אחר של כיסא וילדים גדולים יותר זקוקים לבוסטר.

 

ציוד בטיחות שחובה להחזיק ברכב

לפי החוק בארץ ישנם כבר דברים שעליכם להחזיק ברכב שיעזרו לכם במקרה של תאונה או תקלה. זה כולל בדרך כלל משולש מחזיר אור, ערכת עזרה ראשונה ומטף. וודאו עם חברה ההשכרה שהפריטים אכן נמצאים ברכב, בדקו שהם תקינים וממקמו אותם במקום קל להשגה.

 

מדריך לרכב

אמנם זה לא חובה על פי חוק אך זה טיפ מצוין. עברו על מדריך הרכב לפני תחילת הנסיעה. גם אם אתם נהגים מנוסים יש הבדלים קטנים בין רכב לרכב ויכול להיות שזה יעזור לכם במקרה חירום או אפילו בתחזוקה שוטפת. אז בחרו בחברת השכרה מצוינת, שכרו לכם רכב וצאו לטייל! תהנו!

מדריך רכב

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?