איקס התנאים לקבלת רישיון עסק

מרבית העסקים שפועלים ברחבי הארץ צריכים לקבל רישיון עסק כדי שהם יוכלו לפעול בהתאם לחוק. הדבר נחשב להכרחי מכיוון שרישיון זה מאפשר לרשויות המקומיות לבדוק שבעלי העסקים לא מסכנים את הציבור, העובדים והלקוחות שפוקדים את מקום העסק מידי יום. במדריך הנוכחי יצוינו בפניכם 3 התנאים העיקריים שכל עסק צריך לעמוד בהם כדי שהוא יוכל לקבל את הרישיון המיוחל.

הסיבה שבעקבותיה המדריך נכתב

המדריך שאתם קוראים ברגעים אלו ממש נכתב לאחר שהתגלו כמה בתי עסק בקרבתנו שלא היה להם רישיון עסק. הדבר התגלה לאחר שאירעה שריפה באחד מהמשרדים. במזל גדול, השריפה כילתה רק את המבנה אך לא גבתה חיים של אזרחים ואף אחד לא נפגע. ברגע שהבנו שישנם אנשים שמפעילים עסקים ללא רישיון מתאים, החלטנו לכתוב על כך מדריך מקיף כדי להעלות את המודעות בנושא זה.

התנאי הראשון – אישור מטעם מכבי האש

התנאי הראשון שבחרנו להציג בפניכם הוא אישור כיבוי אש לעסק. אם קראתם את הפסקה הקודמת, אתם וודאי מבינים למה צריך את האישור הזה. אם אינכם מקשרים בין המידע, נציין בפניכם כי בית העסק שפעל בסמיכות אלינו לא החזיק מטף במקום.

מכבי האש שהגיעו למקום ציינו שאם העסק היה עומד בתנאים של מכבי האש והיה מקבל את רישיון העסק, השריפה הייתה יכולה להיות הרבה פחות חמורה. שכן, אלו שהיו במקום באותם רגעים לא יכלו לכבות את האש כשזו התחילה, מכיוון שלא היו מטפים במקום. פרט שהוא חובה כחלק מהתנאים לקבלת רישיון לעסק.

התנאי השני – אישור מטעם המשרד להגנת הסביבה

לצערנו, ישנם לא מעט עסקים שפועלים ללא אישור מטעם המשרד להגנת הסביבה. עסקים אלו גורמים לא פעם לזיהום שעשוי להיפלט אל אחד או יותר מהמקומות הבאים:

• זיהום שנפלט לים
  • זיהום שנפלט ונטמע ביבשה
  • זיהום שנפלט לאוויר

ראוי לציין כי מצבים אלו עשויים להיות מסוכנים עבור בעלי החיים והאדם שנמצאים בקרבת מקום וחשוב מאוד להימנע מהם.

התנאי השלישי – אישור מטעם משרד העבודה

בעל עסק צריך לעמוד בתנאים שמשרד העבודה מציב. שכן, עליו להעסיק עובדים כחוק ולשלם להם את התשלום בהתאם לחוק. אחד תתי התנאים  שבאים לידי ביטוי בתנאי השלישי נוגע לתשלום מינימום.

על בעל העסק לשלם לעובדים שלו את התשלום בהתאם למופיע בחוק ולא מתחת לשכר המינימום. מדובר בעניין שחשוב מאוד ליישם. שכן, בעל עסק שלא עומד בתנאי זה עלול לא פעם להגיע אל בית המשפט בעקבות תלונה של אחד או יותר מהעובדים. מצב שראוי להימנע ממנו.

לסיום

עד כאן 3 התנאים העיקריים שצריכים לבוא לידי ביטוי כדי שעסק יוכל לקבל את הרישיון המיוחל. ראוי לציין כי במקרים מסוימים ישנם תנאים נוספים שצריכים לבוא לידי ביטוי, כמו אישור ממשטרת ישראל, הרשות המקומית ומשרד החקלאות.

מטפי כיבוי