אילו מסמכים דרושים לתביעת ביטוח בחו"ל והאם צריך נוטריון?

עומדים מול תביעה בחו"ל? זה יכול להיות עסק מסובך. אם מדובר בתביעה של ביטוח חו"ל ישראלי זהו לא סיפור גדול כיוון שכל המסמכים יוגשו בשפה העברית ללא צורך בטיפול נוסף אך אם מדובר בביטוח זר או בתביעות שאינן קשורות בביטוח במדינה זרה אז כבר תצטרכו לעבור תהליך ארוך יותר.

 

באילו מקרים צריך חתימת נוטריון

נוטריון הוא עורך דין שקיבל סמכות נוספת מטעם בית המשפט אשר מעניקה לו את הזכות לחתום על מסמכים ולתת את הדין שהם אכן אמינים, מקוריים וחתומים מרצונו החופשי של החתום. חתימת הנוטריון מתקבלת בכל המוסדות הרשמיים בארץ ובחו"ל ולכן אחד השירותים החשובים של נוטריון הוא תרגום תעודות מחו"ל. מקרים רבים מצריכים תרגום וחתימת נוטריון עליהם כמו:

  • תרגום נאמן למסמך מקורי
  • אישור על ייפוי כוח
  • אישור הימצאות אדם בחיים
  • אישור הסכם ממון
  • צוואה נוטריונית
  • אישור תצהירים

 

מדוע צריך להעביר את התרגום אצל נוטריון

התרגום חייב לעבור אצל נוטריון שמוסמך לתרגום או אצל מתרגם חיצוני על מנת לשמור על אמינות וסמיכות למסמך המקור, בעיקר במסמכים משפטיים שימוש לא נכון במילה או ניסוח שגוי יכול לשנות לחלוטין את תכלית המסמך. נוטריון שבקיא בשפת המקור ובשפה אליה יש לתרגם יכול לעשות את התרגום והחתימה בעצמו אך אם אינו בקיא בהן יהיה עליו להשתמש במתרגם חיצוני.

 

אמנת האג

אמנת האג היא אמנה בינלאומית שמקלה על התהליך הבירוקרטי בהגשת מסמכים מתורגמים על ידי נוטריון במדינות זרות אשר חברות באמנה. אם אתם מכוונים את הקשר אל מדינה שחברה באמנה תצטרכו לעבור רק שלב אחד נוסף בתהליך שהוא חתימת אפוסטיל. חתימת האפוסטיל היא האישור האחרון שיש לצרף למסמכים לפני הגשתם לגורם הזר, את החתימה מקבלים לאחר חתימת הנוטריון מאחד בבתי המשפט הפזורים ברחבי הארץ.

 

המשך תהליך עבור מדינות שאינן חברות באמנת האג

כעת התהליך מול הנוטריון הסתיים ועליכם להמשיך בקבלת אישורים מגופים אחרים, את החתימות הבאות ניתן לבצע עם שליח ואין צורך להזדהות בעצמכם כיוון שהנוטריון כבר עשה זאת.

  1. אישור בית המשפט – אותם בתי המשפט שמעניקים את חותמת האפוסטיל יעניקו לכם "תעודה שאינה על פי האמנה", התעודה מאמתת את תרגום הנוטריון ואינה חייבת בתשלום אגרה.
  2. אישור משרד החוץ – יש לקבל אישור הכרה במדינה שאינה על פי האמנה.
  3. אישור מדינת היעד – השלב האחרון הוא פנייה לקונוסליה או שגרירות המדינה הרלוונטית ולקבל את אישורה בהכרת המסמך.

 

לסיכום

שירותי נוטריון הינם שירותים נפוצים מאוד עבור מקרים וסיבות רבות ולכן תשמחו לדעת שמחירו מעוגן בחוק, מלבד מקרים בהם יש להעזר במתרגם חיצוני שתשלום לו אינו קבוע והוא עלול להשתנות ממקום למקום. אם אתם עומדים מול תביעה בחו"ל קחו נשימה עמוקה כי זה כנראה יהיה תהליך ארוך.

משקל

 

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?