אילו מחלות מאושרות לקבלת פטור ממס הכנסה?

שמעתם פעם על אדם שלא היה חולה מתישהו במהלך החיים שלו? ככל הנראה שלא. גם האנשים הבריאים ביותר, חוטפים וירוס או חיידק מתישהו במהלך החיים שלהם. אנשים שהמצב הבריאותי שלהם פחות טוב באופן משמעותי מהאנשים הללו, יכולים להיות אנשים מכלל הקצוות בחברה – צעירים או מבוגרים, גבוהים או נמוכים, שכירים או עצמאים.

המדינה לא מבדילה בין האנשים הללו שמצבם הבריאותי לא טוב. בעבור מחלות מסוימות, ניתן לקבל בתנאים שונים הקלות מצד המדינה, כמו פטור ממס הכנסה. אלו מחלות שמאושרות לקבלת פטור כזה.

 

קבלת פטור ממס הכנסה

חשוב להסביר כבר בראש – פטור ממס הכנסה הוא ממש לא פטור שמיועד לכולם. גם אזרחים עם אמצעים לא יוכלו למעשה להשיג את הפטור הזה, אפילו אם הם ישתמשו בעורכי דין מיומנים. מכיוון שמס הכנסה הוא אחד המיסים המשמעותיים ביותר שמטילה המדינה על האזרחים, רק מעט מאוד אזרחים זכאים מלכתחילה לקבלת פטור זה. ניתן לקבל פטור ממס הכנסה עקב פציעה, כמו גם פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

פטור בעקבות מחלות

גם כאן חשוב להבהיר – אי אפשר לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות כל מחלה. אם תקף אתכם אפילו וירוס אגרסיבי לפרק זמן של שבועיים, זה ממש לא אומר שאתם יכולים לפנות אל רשות המיסים ולקבל פטור. פטור ממס הכנסה בעקבות מחלה יכול להינתן כאשר המחלה כל כך חמורה, עד כדי כך שהמטופל מגיע למצב שנקבעים לו אחוזי נכות גבוהים במיוחד.

 

בעיות בכלי הדם ובלב

בעיות שונות ומחלות שונות בכלי הדם ובלב יכולות להוביל את המטופל למצב בו הוא סובל מלקויות חמורות, שעבורן יקבעו לו אחוזי נכות גבוהים שיזכו אותו בפטור. מפרצת בכלי דם מרכזי, התקף לב ויתר לחץ דם הם דוגמא למחלות כאלו.

 

פוליו

פוליו היא הכינוי למחלה שנגרמת בגלל נגיף הפוליו. נגיף זה פוגע במערכת העצבים ומוביל לשיתוק, כך שחולי פוליו מוצאים את עצמם עם נכויות שונות כתוצאה משיתוק זה, מה שהופך אותם לזכאים לקבלת פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

פרקינסון

מחלה זאת, שתוקפת גם היא את מערכת העצבים, נחשבת למחלה קשה מאוד, שתוקפת את מערכת העצבים באיטיות ומובילה להפרעות מוטוריות קשות. חולי פרקינסון עשויים להיות זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

סרטן

מחלת הסרטן מתאפיינת בגידול של תאים סרטניים, שמזיקים לגוף, במערכות שונות ובאיברים שונים. סרטן הדם, סרטן ריאות וסרטן העור הם דוגמאות לסוגי סרטן שונים, שיכולים לזכות את החולה בפטור ממס הכנסה אם הוא מגיע למצב של נכות חמורה.

 

דלקת פרקים

לדלקת פרקים יש גורמים רבים ומגוונים, אך לא משנה מה הגורם, התוצאה היא זהה. אדם שחולה בדלקת פרקים יתקשה בהזזת המפרקים שלו וירגיש כאב עז. דלקת פרקים חמורה יכולה לאפשר למטופל לקבל פטור ממס הכנסה.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מיגון אש בישראל – מהן תקנות החובה?

מיגון אש הוא נושא חשוב ביותר בישראל, במיוחד לאור האיומים הביטחוניים המתמשכים והסכנה של שריפות והתלקחויות. מטרתו העיקרית של מיגון אש היא להגן על חיי

מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו,

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?