אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב?

האם תהיתם פעם מה בדיוק מכסה ביטוח הרכב שלכם? האם כאשר קורה מקרה של נזק או תאונה אתם בטוחים שכל הוצאות הטיפול והתיקון מכוסות? לצערנו, רבים מאיתנו אינם מודעים דיים להיקף הכיסויים שהם משלמים עליהם דמי ביטוח חודשיים. בחירת ביטוח הרכב המתאים היא אחת ההחלטות החשובות ביותר עבור כל בעל רכב.

עם זאת, המונחים המקצועיים, הכמות העצומה של כיסויים והסייגים השונים הופכים את הבחירה למורכבת ביותר. מאמר זה יסקור את מגוון השירותים אותם ניתן לממן בעזרת ביטוח רכב איכותי, ביניהם גרירת הרכב, תיקוני פחחות וצבע לאחר תאונה, החלפת שמשות שבורות, ועוד. כמו כן נבהיר מהם החריגים העיקריים בפוליסה ונספק טיפים שימושיים לבחירת הכיסויים המתאימים לצרכיכם.

 

ביטוח רכב

ביטוח רכב הוא פוליסת ביטוח המעניקה כיסוי ביטוחי לרכב מפני נזקים ואובדן במגוון תרחישים. קיימים שני סוגי כיסוי עיקריים – ביטוח רכב חובה שהוא ביטוח בסיסי על פי חוק, וביטוח רכב מקיף אשר מעניק כיסוי מורחב יותר. ביטוח הרכב מיועד להגן על בעלי הרכב מפני הוצאות כספיות בלתי צפויות במקרה של תאונה, גניבה או נזק אחר.

ביטוח רכב

נזקי תאונות

נזקי תאונות הם אחד המקרים השכיחים ביותר המכוסים במסגרת ביטוח מקיף לרכב. בעקבות מעורבות בתאונת דרכים עלולים להיגרם לרכב נזקים שונים החל משריטות ונזקי צבע, דרך נזקים הנדסיים למרכב הרכב ועד כדי אובדן מוחלט של הרכב. ביטוח הרכב המקיף מכסה את עלויות התיקון או הפיצוי הכספי בהתאם לתנאי הפוליסה, בניכוי ההשתתפות העצמית.

 

שיקום הרכב לאחר תאונה

לאחר שהרכב שלכם ניזוק בתאונה, כדאי לבדוק בקפידה את כל הנזקים שנגרמו לחלקים השונים של הרכב על מנת להימנע מעלויות תיקונים עתידיות. במקרה של נזקי צבע ופחחות, מוסך פחחות וצבע הוא הפתרון הטוב ביותר לתיקון הנזקים והחזרת הרכב למצבו המקורי.

 

נזקי גוף

בהיבט של ביטוח רכב חובה, נזקי הגוף מתייחסים לנזק פיזי, לרבות מוות, שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים לנפגעים שהיו ברכב המבוטח. ביטוח החובה מכסה פיצוי כספי לנפגעים בשל הוצאות רפואיות, שיקום, פגיעה בכושר השתכרות וכאב וסבל. גובה הפיצוי נקבע בהתאם לחומרת הפגיעה, קביעה של אחוזי נכות והערכה של סבל ואובדן איכות חיים.

 

גרירת רכב

גרירת רכב מתבצעת כאשר הרכב מעורב בתאונה, מקבל תקר או נתקע באמצע הדרך עקב תקלה מכנית. במצבים אלה יש להזמין שירותי גרר שיבוא לאסוף את הרכב ולגרור אותו למוסך הקרוב ביותר או ליעד אחר כגון חניון או הבית. גרירת רכב כרוכה בעלות כספית, לכן כדאי לבדוק אם ביטוח הרכב שלכם כולל בתוכו כיסוי לגרירה בחינם עד למוסך מסוים.

 

החלפת שמשות

לעיתים השמשות הקדמית או האחורית ברכב ניזוקות כתוצאה מתאונה או ונדליזם ודורשות החלפה. כדאי לבדוק האם הכיסוי עבור החלפת שמשות נכלל בפוליסת ביטוח הרכב שבבעלותכם. אם השמשה נסדקה יש לפנות בהקדם למרכז השירות על מנת להחליפה, על מנת למנוע אפשרות שהנזק יחמיר ויהווה סכנת בטיחות.

 

תיקון לאחר תאונה

לאחר שהרכב שלכם ניזוק כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, באפשרותכם לממש את הכיסוי הביטוחי לשם תיקון הנזקים. במידה ובחרתם באפשרות התיקון במוסך הסדר, יש להביא את הרכב לאחד המוסכים המאושרים על ידי חברת הביטוח לביצוע התיקונים הנדרשים. עם סיום התיקון תחויבו בתשלום ההשתתפות העצמית בלבד.

תיקון לאחר תאונה

גניבת הרכב

גניבת רכב היא אחד האירועים הקשים והמתסכלים ביותר עבור בעלי רכב. אם הרכב נגנב כתוצאה מפריצה, שוד או כל גניבה אחרת, עליכם להגיש תביעה לחברת הביטוח בהקדם האפשרי. במידה והרכב לא מאותר תוך 30 יום, מדובר באבדן מוחלט ותהיו זכאים לפיצוי כספי מלא מחברת הביטוח בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

החלפת נורות שרופות

נורות הרכב, במיוחד הפנסים הראשיים, חשופות לבלאי מואץ ועלולות להישרף לעיתים תכופות יחסית. אף על פי שהחלפת נורות היא פעולה פשוטה וזולה, רוב ביטוחי הרכב אינם כוללים כיסוי לכך באופן אוטומטי. ניתן להוסיף לפוליסה הרחבה אשר מאפשרת החלפה של עד 2 נורות שרופות בשנה ללא עלות, או לשלם עבור החלפת הנורה באופן עצמאי.

 

נזקי מזג אוויר קיצוני

תופעות מזג אוויר קיצוניות כגון סופות, שיטפונות, ברד וירידות טמפרטורה חריגות עלולות לגרום נזק כבד לרכב החשוף לתנאים הללו. בין היתר, אבני הברד עלולות לשבור שמשות, בזמן סופה ענפים נופלים עלולים להתנפץ על הרכב, ושיטפונות להציף את המנוע ולגרום לקלקול מוחלט. חשוב לברר האם ביטוח הרכב שלכם מכסה נזקי מזג אוויר חריגים, שכן לא תמיד הם נכללים בפוליסה הבסיסית.

 

נזק בזדון על ידי צד ג'

לעיתים קרובות רכבים ניזוקים באופן מכוון על ידי ונדליזם לרכוש – שריטת צבע, שבירת מראות ואף הצתה. פוליסת ביטוח הרכב הרגילה ככלל אינה מכסה נזקים שנגרמו בזדון על ידי צד שלישי שאינו המבוטח. עם זאת, ניתן לרכוש כיסוי ייעודי לנזקי ונדליזם בתמורה לתוספת פרמיה, אשר יאפשר קבלת פיצוי במקרים אלה.

 

לסיכום

בחירת ביטוח הרכב המתאים היא החלטה מהותית המשפיעה על הגנתכם הפיננסית כבעלי רכב. יש לבחון בקפידה את מגוון הכיסויים, החריגים וגובה ההשתתפות העצמית בכל פוליסה. ביטוח צד ג' חובה מהווה בסיס הגנה מינימלי בלבד בעוד ביטוח מקיף מספק הגנה נרחבת יותר.

עליכם לשקול את רמת הסיכון שאתם מוכנים לשאת, גיל וערך הרכב ולהתאים את הכיסוי לצרכיכם ותקציבכם האישי. בחירה מושכלת היום עשויה לחסוך לכם הוצאות בלתי צפויות וכאבי ראש בעתיד.

אילו טיפולים מכסה ביטוח רכב

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
מהו ביטוח תכולת דירה ולמה זה חשוב?

הבית שלנו הוא המקום שאנחנו מרגישים בו הכי בנוח. המקום בו אנו ישנים, אוכלים ויכולים לחוות רגעים יפים עם החברים שלנו והמשפחה שלנו. אנחנו יכולים

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?