איך עושים תכנון פרישה?

תכנון הפרישה הוא חשוב מאין כמוהו. לכל מי שחשוב לו עתידו הכלכלי ורוצה להגיע לחופש כלכלי בזמן הפרישה שזה כמעט כל האוכלוסיה, חייב לבצע תכנון פרישה יסודי. תכנון פרישה הוא תהליך מורכב, שחייב להתבצע בעזרת גורם מקצועי אשר בתמחה בפרישה. תכנון הפרישה נכון מתבצע כבר בתחילת כניסתנו לשוק העבודה ולא שמתחילים להריח את היציאה לפנסיה המתקרבת. במידה ואתם רוצים להבין איך עושים תכנון פרישה הגעתם למקום הנכון. בכתבה הבאה נסביר על המרכיבים השונים ונסביר את העקרונות החשובים שנוגעים לתכנון הפרישה.

 

הזמן הנכון לבצע תכנון פרישה:

הזמן הנכון לביצוע תכנון הפרישה שלכם חלף כבר. בתכנון פרישה, ככל שתקדימו כך הפרישה שלכם תראה בצורה טובה יותר. ראשית, השתדלו להפריש כספים לפנסיה שלכם כבר עם כניסתכם לשוק העבודה. כולנו מודעים למציאות הכלכלית הקיימת היום במידה שלרבים קשה לסגור את החודש ועכשיו להפריש כספים לפנסיה נשמע כלא רלוונטי אך ההמלצה רלוונטית לכולם. ככל שתקדימו ותפרישו ממשכורתכם לטובת הפרישה שלכם. תוכלו לצבור ולהנות מקצבה גבוהה יותר בזמן הפרישה. מחקרים הראו שרוב כספי הפנסיה מגיעים מכספים שהופרשו עוד שהייתם צעירים. בזכות עיקרון ריבית תריבית תוכלו להנות מצבירה שיכולה להגיע לסכומים גבוהים מאוד שיסבו לכם בזמן הפרישה חופש כלכלי ושמירה על איכות חיים גבוהה.

דולרים

עושים תכנון פרישה רק עם גורם מקצועי:

כיום במדינת ישראל המעסיקים מחוייבים להפריש עבור עבודיהם כספים לפנסיה. כמו כן מופעלת רגולציה ובקרה על דמי העמלות שנגבות. בנוסף החוסכים זוכים להטבות מס על כספי הפנסיה הנצברים שלהם. בקיצור נראה שיש הרבה מודעות בנושא הפנסיה ושאין הרבה איפה להסתבך, אז למה בכל זאת אנחנו ממליצים לשכור את שירותיו של גורם מקצועי? גורם מקצועי אשר מכיר את שוק הפנסיה לפרטי פרטים יוכל להביא לכם תמונת מצב על המצב הפנסיוני שלכם ולהמליץ לכם על קרן הפנסיה שתתאים לכם בצורה הטובה ביותר. לכל עובד מתאימה קרן פנסיה אחרת בהתאם למצבו הכלכלי ולשאיפותיו בפננסיות בעתיד. אחד ירצה להנות מכל הכספים שאותם צבר במשך זמן העסקתו לאחר גיל הפרישה ואילו אחר ירצה להשאיר כספים עבור משפחתו וצאצאיו.

 

מתי לפרוש משוק העבודה?

אמנם כיום מעוגן בחוק על הגיל שבו יוצאים לפנסיה, גיל 67 עבור גברים ו62 עבור נשים אך כיום רבים כבר מדברים שינוי גיל הפרישה הרשמי. בכל מקרה, ההחלטה מתי לצאת לפנסיה גם היא יכולה להשפיע רבות על הקצבה ואיכות החיים שלכם לאחר גיל הפרישה. כמו כן, גיל שמתאים לאחד לא יתאים לאחר מכיוון שלכל אחד יש מסלול חיים מיוחד.

גם להחלטה באיזה חודש קלנדרי לפרוש יש השלכות על תשלום המס שאותו אתם צריכים לשלם. יעוץ מקצועי בהתאם לסט השיקולים שלכם הוא הכרחי על מנת לקבוע את הגיל והחודש האידיאליים עבורכם.

 

לסיכום

ראינו שתכנון הפרישה הוא לא מה בכך ויש להתייעץ עם גורם מומחה. מומחה יעזור לכם ראשית לקבל תמונת מצב פיננסית, לאחר מכן יעזור לכם בתכנון הפרישה, כלומר כמה להפריש בכל חודש ואיפה הכי משתלם לשים וגם יעזור לכם להבין באיזה זמן הכי כדאי לפרוש בהתאם לצרכים שלכם.

שטרות

אודות המחבר

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מידע נוסף סביב הנושא
באילו מצבים תזדקקו לנוטריון?

חתימה של נוטריון באה להבטיח מעמד של וודאות ומהימנות לכל מסמך המונח לפתחו. הנוטריון בא לתת גושפנקא מקצועית בדבר אמיתות המסמך וכן הדרישות והתנאים לקיומו

עשיתם תאונה? דעו את זכויותיכם!

מעטים הם האנשים שמכירים בזכויות שמגיעות להם לאחר תאונה. שכן, אין מדובר במידע שמועבר במסגרות הלימודיות השונות. חוסר הידע בנושא הוביל אותנו להעלות את המאמר

משרד עורך דין חדיד - הלד
עו"ד תביעות ביטוח - משרד עורך דין חדיד - הלד

משרד עו"ד  חדיד – הלד מתעסק בדיני תביעת ביטוח או נזיקין ומייצג בהצלחה רבה מאות עובדים ומעסיקים עד למיצוי זכויותיהם. פנו אלינו עוד היום כדי להבטיח טיפול מהיר ויעיל בתביעה שלכם.

צריכים סיוע וליווי משפטי?